måndag 24 januari 2011

Sköna måndag

Kom på mig själv igår med att tycka att det skulle bli så skönt med måndag. Var full fart hela helgen och hemmet var i ett skick som till och med överskred min gräns för oreda och oordning. Efter att ha ägnat ett par timmar (eller så) åt disk, tvätt, kiss-på-golvet torkning och upplockande av döttrarnas alla leksaker/projekt så kändes vardagen med dagis helt plötsligt väldigt lockande.

Dagens aktiviteter med föreläsning och seminarier inger verkligen en känsla av lyx (detta är inget skämt). Att få så många timmar att tänka sina egna tankar är ett verkligt privilegium. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen att vara med mina barn men undrar just när det vänder. Dvs att fritiden kommer kännas mer avslappnande än arbetet :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar