tisdag 24 december 2013

Jul 2013

Så var den här julaftonen slut. Det känns lite speciellt vetande att det här jullovet förmodligen är min sista som student. Skönt att kunna vara ledig under de här dagarna. Det kommer jag inte kunna räkna med i framtiden. Det kommer nog bli bra även om jag måste jobba. Men visst är det en lyx att ha jullov tillsammans med barnen i år. Nåväl, jag är ju inte riktigt ledig då vi har gyntenta efter jullovet. Just den känslan kanske man slipper framöver. Skönt är det i alla fall att man verkar ha slopat kontrollen vid terminsstart inför sista terminen. Förut kunde man bli stoppad om man hade för mycket släpande och jag brukade känna mig väldigt stressad över det. Är väl ingen större poäng att hindra någon så här i slutet.

Dagen har varit bra. Vi har varit hemma och trots ihållande regn har jag tyckt det varit jul för mig. Mina föräldrar har varit på besök, tomte bytte vi med en granne och nu känner jag mig så där övermätt man brukar göra på julen. Jag funderar på att motionera imorgon... :).

God jul och god fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar