torsdag 18 augusti 2011

6-års eller förskoleklass eller nollan

Kärt barn har många namn. Nu har äldsta dottern i vilket fall börjat i 6-års. Det är mycket nytt att ta in och vänja sig vid. Dottern har varit väldigt trött på kvällarna. Jag tycker att det verkar bra med det här året som en övergång mellan dagis och skola. Kommer ihåg att det ändå var rätt tufft att börja i första klass med allt som det innebar. Nu får barnen leka sig in i skolan istället utan krav på läxor och uppnådda inlärningsmål.

Min termin börjar den 29:e. Först propedeutik och sedan klinikplaceringar. Det första antar jag syftar till att vi inte ska vara helt livsfarliga för patienterna när vi släpps ut på klin :). En stor bokhög rekommenderas som kurslitteratur. Nu kommer det bli fulla dagar så jag undrar just när man ska ha tid att läsa böckerna? Känns i vilket fall väldigt spännande att få börja klin och komma ut i verksamheten.

2 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg det där med att börja i "förskolan", som det kallades när jag gick där. Det var så spännande och jag ville vara där jämt (i alla fall den första veckan).
    Kul med klinplaceringar. Är det första terminen med det?

    SvaraRadera
  2. Ja här börjar man klin under T5. Det där varierar väl något mellan orterna har jag förstått.

    SvaraRadera