torsdag 25 augusti 2011

Om förändring

Idag är det näst sista dagen på jobbet och om fyra dagar kommer jobbvardagen bytas ut mot studenttillvaron igen. Det känns både roligt och lite nervöst att tänka på allt nytt som ska ske. Tänk om det visar sig att man är helt oduglig...

Det här med att läsa till ett nytt yrke är en resa på många sätt. Faktiskt tycker jag att det är en mycket mer spännande resa än en riktig resa :). Resor sätter dock oftast spår. Jag och maken levde utomlands i ett par år. Inför hemkomsten läste jag ett råd som jag tog till mig och tyckte var väldigt bra. Det var att en utlandsvistelse oftast leder till förändringar och man kommer hem som en lite annan person med nya tankar och förhållningssätt. Därför kan det ta tid för en själv att landa vid hemkomsten och för familj och vänner att vänja sig vid den nya person man har blivit.

Jag undrar just hur det här resan kommer att förändra mig. Det är orimligt att tänka sig att all den här nya kunskapen och alla nya intryck kommer att gå förbi utan att sätta några spår. Tiden får utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar