söndag 4 september 2011

Första veckan avklarad

Så har en vecka gått på termin 5. En vecka med lungsjukdomar har avklarats och jag har blivit ännu mer avskräckt från att röka. Lungcancer är verkligen inte någon rolig cancerform med bara 10% femårsöverlevnad. Jag provade att röka ett par gånger i min ungdom men fastnade inte som tur var. Det verkar ju inte helt lätt att bli av med ett nikotinberoende.

Det känns roligt att vara tillbaka till studierna. Oj så fort man blev student igen efter att ha jobbat och känt sig vuxen en hel sommar. Termos, matlåda, tunga böcker, dator mm släpas det runt på. Vet inte riktigt vilken strategi jag ska lägga upp. Det är svårt att plugga hemma så jag behöver verkligen ta med mig massor av saker varje dag. Hmm, kanske en stor rullväska vore något? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar