måndag 1 oktober 2012

Om att komma ihåg

Det är svårt att komma ihåg allt. Jag är på rheuma nu och hjälp vad mycket det är att hålla reda på. De få patienter jag träffat hittills har alla haft rätt komplicerade sjukdomsbilder. Det svåra, tycker jag, är att sortera ut vad som är viktigt från det som inte är så relevant. Rheumautredningar verkar omfatta så många olika möjligheter. Tycker det är rätt svårt. Nä, jag kommer verkligen inte ihåg allt men försöker så gott jag kan...

Yngsta dottern har däremot ett litet hästminne numera. När vi skulle gå till dagis sa hon att hon ville köpa bondgårdsdjur till sitt stall (födelsedagspresent). Jag sa att det inte finns tid nu och hon menade att kanske efter dagis. I detta svaga ögonblick sa jag ja och gissa vad? Inte helt oväntat väl kom hon ihåg det. Tycker inte det är moraliskt sett rätt att säga nej i det läget. Dvs vi har nu varit i leksaksaffären. Nästa gång får jag ta konfikten där och då istället. Man lär sig något nytt varje dag. :)


2 kommentarer:

  1. Hej! Fint att se att du uppdaterat. :-) Jag är också mamma och läkarstudent i Slovakien. Går andra året och det är urtufft men jättekul! Blev så glad när jag hittade din blogg för är det något man saknar i de tyngsta perioderna så är det någon som är i liknande situation. Antar att du vet vad jag menar. Ha en riktigt skön helg!/Alexandra

    SvaraRadera
  2. Roligt att du läser min blogg! Oj det låter tufft att vara läkarstudent i Slovakien med barn. Skriv gärna och berätta. Här tycker jag de allra flesta ändå har haft förståelse när man måste smita tidigare. Ja, i vilket fall så välkommen till bloggen!

    SvaraRadera