tisdag 13 november 2012

Ortopeden

Det är väldigt intressant med ortopedi. Under den korta tid jag har varit där har jag fått se massor av bilder på plattor och skruvar man satt in på patienternas frakturer. Verkar vara en väldigt praktisk specialitet med mycket hur och ganska lite varför. Trevligt tycker jag det verkar på så sätt att det tycks vara god stämning mellan läkarna och de allra flesta patienterna blir bättre efter behandling. Intressant också att det är fler kvinnor bland läkarna än jag trodde även om de äldre alla är män. Verkar hända en del på den fronten. Sitter och väntar på att bli uppringd till operation. Hoppas de inte glömt bort mig.

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade din blog igår och har surfar runt och läst gamla inlägg. Har själv två döttrar och en utbildning som apotekare. Har nu för första gången sökt läkarlinjen (med goda chanser att komma in) och funderar för fullt på om jag ska ta steget om jag får chansen.. Har varit en dröm sedan iaf högstadiet men någonstans försvann den på vägen. Har du någon mejladress jag kan mejla till??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommern till bloggen! Roligt att du hittade hit. Du får gärna skriva till mig på mammalakarstudent@gmail.com

      Radera
    2. Hej! Jag är också apotekare med två barn och har sökt in på läkarprogrammet till våren och blivit antagen... vilken stad har du som skrev överst här sökt in till? Jag kom in i uppsala, men har fortfarande inte riktigt bestämt om jag ska hoppa på... inga pengar...

      /En till anonym

      Radera
  2. Hej! Hittade hit första gången ikväll och tycker att din blogg är intressant! :) Själv pluggar jag till sjuksköterska och går första terminen, hur långt har du kommit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit du också! Roligt med fler läsare. Jag är på termin 7 och har i tid 1.5 år kvar. Nu är det bara fyra terminstentor kvar... :)

      Radera
  3. Hej! Jag är också apotekare med två barn och har sökt in på läkarprogrammet till våren och blivit antagen... vilken stad har du som skrev överst här sökt in till? Jag kom in i uppsala, men har fortfarande inte riktigt bestämt om jag ska hoppa på... inga pengar...

    /En till anonym

    SvaraRadera