måndag 5 november 2012

Halsfluss x 2

Det går halsfluss i familjen. Båda döttrarna äter nu pencillin och jag hoppas nu på undvika den så kallade "ping-pong" effekten som man tydligen kan se i familjer där medlemmarna återsmittar varandra. Undrar just hur det var på stenåldern. Fanns det halsfluss då?  Det påstås att infektionssjukdomarna fick fäste i samband med att vi blev fler och bodde tätare. Det låter rimligt med tanke på hur mycket infektionssjukdomar som tycks frodas på dagis :).

För övrigt så är endokrinblocket slut för min del och ortopedin har precis börjat. Det verkar roligt men känns lite tufft med fulla dagar nu när barnen är sjuka. Ortopedi är rätt praktiskt och därmed svårt att ta igen om man missar allt för mycket. Det går nog ihop sig den här gången också men tänker ibland med längtan på den rätt fria tillvaro jag hade i förra yrket. Dock skulle jag inte på allvar vilja byta tillbaka. Jag är fortfarande nöjd med mitt val trots det tomma lönekontot och all uppbunden tid. Man är väl lite galen helt enkelt... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar