torsdag 24 oktober 2013

Snart tenta

Nu är neurologiplaceringen klar den med. Tiden bara går och går. Om en vecka är det tenta...

Vi har varit på klinik hela tiden fram till nu så det har inte funnits någon tid att hämta andan mellan placeringarna. Just nu flyter neuro, psyk, ÖNH och ögon ihop i en enda sörja. Inte så bra inför tentan men en hel vecka kvar är det ju. Barnen vill att det ska hända roliga saker i helgen så får se hur mycket som blir gjort. Just tentapluggandet som detta år sammanfaller med höstlovet kommer jag inte att sakna. Ja, man vet ju aldrig men tror inte det.

Neurologi har varit bra för min del. Allt hänger som vanligt på handledningen. Under den här kursen har jag haft turen att ha haft bra handledare under alla block. Flera jag träffat har sagt att det blev just den specialiteten för att han/hon hade så bra handledare där. Inte så konstigt egentligen. Hmm eller kan det vara så att en viss personlighetstyp dras till en viss specialitet vilket gör att man känner sig mer eller mindre hemma beroende på var man är placerad. Detta tänker jag skulle också inverka på hur bra man kommer överens med sin handledare. Så klart omöjligt att säga säkert att det skulle kunna vara så men tycker det är en bra teori i nuläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar