onsdag 12 mars 2014

AT-ansökan inlämnad

Ja nu har jag lämnat in min ansökan. Det blev så till slut att jag sökte bara till ett ställe, dvs det stora sjukhuset i universitetsstaden. Jag blir glad om jag får komma på intervju. På mitt minuskonto ligger att jag har inte vikarierat något än. Enligt utsago vill de helst veta att man inte är hopplös på kliniken innan man börjar AT. Nu sökte jag forskar-AT i första hand och det har tydligen varit så att vissa har haft stora problem i det kliniska arbetet. Därför ska man först pröva lite att jobba som underläkare utan rätt till handledning. Inte helt logiskt men de kan ju sätta upp vilka regler de vill. Nåväl, det går som det går. Nästa gång har jag nog bättre chans och nu vet jag ju hur jag ska fylla i blanketten till nästa gång... :)

3 kommentarer: