måndag 14 mars 2011

Roligt eller inte?

Äldsta dottern ville inte gå till sin dans igår. Precis när vi skulle gå kom hon på att hon var hungrig och ville äta innan. Jag sade att vi inte hann varpå hon bröt ihop och sade att hon inte ville gå på dansen. Insåg att jag inte skulle vinna i det här läget utan hon fick äta och sedan sprang vi dit med andan i halsen en kvart försenade. Väl där ville hon inte gå in varpå jag (den grymma modern) sade åt henne om att hon skulle försöka och att hon kunde komma ut om hon inte ville mer. Jag kände mig rätt usel i det läget. Dottern kom dock utskuttande efter lektionens slut och sade att det hade varit jätteroligt :) Ja, hur ska man göra frågar jag mig. I det här läget kanske det var rätt att pressa lite men jag vet inte.

4 kommentarer:

  1. Jag har haft precis likadana duster med min son. Och precis som din dotter är han jättenöjd när han väl kommit iväg. Jobbigt det där :p

    SvaraRadera
  2. Minns att jag själv var sådär som barn. Undrar om det är ärftligt :)

    SvaraRadera
  3. Min pappa pressade mig rätt mycket - fast mer åt det akademiska hållet... Och jag hatade det då, men nu tycker jag att jag hade kunnat behöva mer hjälp att välja rätt. Så det kanske inte är så farligt att vara drakmoder?

    SvaraRadera
  4. Haha drakmoder. Välkommen till min blogg! Nu tycker dessutom dottern att dansen är rolig så den här gången gick det vägen. Men visst, det är en svår balans tycker jag. Mina föräldrar pressade mig inte alls åt det akademiska hållet. Svårt att veta hur livet skulle blivit i en annan familj än den egna. Hoppas ingen av mina barn bli författare. Då kanske man kommer figurera i en eller annan form i någon bok.

    SvaraRadera