onsdag 2 mars 2011

Fikakaos

Yngsta dottern blir allt bättre på att kommunicera. Hon pratar inte så mycket men visar tydligt vad hon vill. Idag efter dagis blev hon arg för att att jag ville stänga dörren till frysen. Jag trodde hon ville ha något från brödlådan men hon pekade istället två fack högre upp på glassen. Detta förvägrades henne vilket orsakade ett vredesutbrott på köksgolvet. Jag kan förstå hennes känslor - skulle också varit rasande i motsvarande situation :) Eftermiddagsfika flög fram på bordet bestående av saft och bullar. Saften var tänkt att drickas ur glas för alla äldre än 5 år och pipmugg för alla yngre än 2 år. Men nu har yngsta dottern börjat vilja ha precis samma som storasyster och ville därmed också ha glas med sugrör. Så vem tar den förhatliga pipmuggen då? Jo jag eftersom jag inte vågar gå ifrån bordet med tankte på att yngsta dotterns glas kan välta. Synd eller tur att det hela inte fångades på film :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar