måndag 28 februari 2011

Val av specialitet

Egentligen borde jag inte fundera på det än men tycker ändå det är roligt att tänka på olika specialiteter och vilka som kommer passa bättre eller sämre. Redan nu tror jag att jag inte kommer att passa särskilt bra på akuten. Jag är alldeles för långsam och kan ha väldigt svårt att bestämma mig :). För att stilla min nyfikenhet har jag i alla fall gjort Medical Specialty Aptitute Test som jag fått rekommenderat av en gammal vän som är läkare. http://www.med-ed.virginia.edu/specialties/

Vad blev det enligt testet då? Jo endokrinolog eller infektionsläkare. Det ska bli intressant att se om jag kommer att trivas där när jag väl kommer dit under klin.

3 kommentarer:

  1. Heh, jag var tvungen göra det där testet. Ska jag läsa in någonting i att topp 10 bara handlade om kirurgi?

    SvaraRadera
  2. Ska bli intressant att se vad det blir till slut :) Låter ofta som att folk har halkat in på sina specialiteter lite på ett bananskal.

    SvaraRadera
  3. Något kirurgiskt lär det bli, det intresserar mig något så otroligt. Kirurgterminen är det bästa jag någonsin läst.

    SvaraRadera