torsdag 17 februari 2011

Längdskidor

Att åka skidor är roligt har jag kommit på. Inte på långt när för att jag är bra på det. Jag blir ständigt omåkt av pensionärer. I början tyckte jag det kändes lite jobbigt men nu har jag vant mig :). Skälet till att jag gillar aktiviteten är den ger ett tillfälle för tanke och reflektion. Det är något välgörande med den repetitiva (och i mitt fall) långsamma rörelsen.

Hmm, just nu läser vi om bakterier så jag kom ikväll på mig själv under åkturen med att tänka Shigella, Shigella, Shigella.... :) Visst är man väl lite miljöskadad?

4 kommentarer:

  1. Ha ha, jag blir också omåkt av pensionärerna och det tog bra lång tid innan jag kunde slappna av och släppa det. Själv åker jag och tänker: Treponeam pallidum, treponema pallidum....

    SvaraRadera
  2. Hmm kanske det är bra att släppa ut det hela ur systemet. Bra för nattsömnen har jag märkt.

    SvaraRadera
  3. För övrigt tänker jag att jag minsann ska komma igen och åka om småglinen när jag blir pensionär. Frågan är bara hur det ska gå till...

    SvaraRadera
  4. Träningsläger...vi måste alla ha något mål i livet. Som pensionär blir det att åka fortare än 40-åringarna.

    SvaraRadera