onsdag 23 februari 2011

Mitt icke-existerande extrajobb

Jag hinner inte med extrajobbet som jag har. Eller rättare sagt prioriterar jag inte det tillräckligt högt. Lyckligtvis är det *väldigt* flexibla tider så det är mest mitt eget dåliga samvete som drabbas. Å andra sidan så gör flexibiliteten det möjligt att uppskjuta i det oändliga. Nu är yngsta dottern förkyld med hög feber så det blir nog VAB resten av veckan. Nä, extrajobbet för skjutas upp (igen) till en avlägsen framtid...

Det är på gott och ont det där med fria arbetstider. Efter att ha haft det under mestadelen av mitt yrkesliv tror jag att jag i slutänden ändå föredrar mer bundna tider. Grannen som är disputerad läkare och nu jobbar på distrikt sade en gång att det är väldigt skönt att verkligen vara ledig när man är det. Det låter väldigt lockande tycker jag. Å andra sidan så är det väldigt trevligt att kunna i teorin ta ledigt när som helst även om man kanske aldrig gör det för man känner att man aldrig är klar utan man kan göra mer och bättre. Jag har uppenbarligen inte helt bestämt mig i frågan :-)

1 kommentar:

  1. Det där är ett resonemang även jag är rätt ambivalent inställd till. Pro's and con's så att säga.

    SvaraRadera