tisdag 15 mars 2011

Smågnäll

Ytterligare en sak som kan kännas jobbigt med att vara äldre student är känslan att vara nybörjare hela tiden och inte kunna och veta. Jag tror att för min del grundar sig det hela i att jag haft ett tidigare yrkesliv där jag i alla fall ibland kände att jag kunde något och behärskade situationen. Jag kommer ihåg att jag i min ungdom, när jag var student första gången, reagerade på att en äldre student ägnade mycket tid att förklara hur hon hade tänkt för läraren som tyckte som att studenten hade svarat felaktigt. Nu kommer jag ibland på mig med att göra precis likadant. Dvs inte bara svälja det faktum att läraren vill att jag ska tänka annorlunda. Jo, lite stelare och trögare har jag ju blivit med åren :). Men jag har också vänjt mig vid att mina åsikter är värda något och bör tas på allvar. Här är det lite bitterhet som talar över en icke godkänd inlupp i medicinsk psykologi där mina åsikter gick isär med lärarens, samt en föreläsare som verkar väldigt upptagen och inte särskilt intresserad av mina frågor. Jag som ju trots allt bara är en student. Dock är det den typen av erfarenheter som nog är huvudorsaken till att jag just nu funderar på hur det andra bortvalda livet skulle varit. Sprang idag även på trevliga gamla kollegor som verkar trivas med tillvaron vilket spädde på det hela.

Men liksom dotterns dans så är det faktiskt väldigt roligt mest hela tiden så jag forsätter på inslagen bana :)

Och ja, yngsta dottern är magsjuk igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar