onsdag 18 maj 2011

G!

Jag har denna morgon kvitterat ut en godkänd tenta! Förra sommaren ägnades åt omtentainläsning och det kändes visserligen ok men skönt ändå att kunna tänka på annat denna sommar. Jag ska sommarjobba lite grand men det blir inte så jättemycket eftersom dagis stänger i juli och sedan uppstår ett glapp i barnomsorgen fram till äldsta dotterns skola börja. Kommunen har kommit på att låta fritids ta över från första augusti vilket i praktiken innebär att folk vänder ut och in på sig för att inte behöva sätta sin oinskolade 6-åring på ett sommarfritids som kan vara på någon annan skola med icke ordinarie personal. Maken och jag kommer nog att försöka gå omlott så mycket det går och så ska jag försöka locka hit min mamma. Ja det är ett evigt pusslande.

Men idag ska jag njuta av att ha klarat tentan. Det måste firas med ytterligare en glass!

2 kommentarer: