måndag 12 december 2011

Bandymorsa

Så har man blivit bandymorsa eftersom äldsta dottern har fått för sig att börja spela bandy. Hon har kommit på det helt själv genom affichering i skolan. Vi var på första träningen i lördags och hon tyckte verkligen det var roligt. Själv stod jag vid iskanten och servade med knytning av skridskor och dryck. Hon kommer att via klubben få tröja och en speciell sorts flaska med extra lång pip som man kan sticka genom gallret på hjälmen. Hjälp, hur gick det här till egentligen... :) ? Sen fick jag höra av tränaren att jag hade köpt fel sorts klubba, dvs en hockeybockey klubba istället för en ren bandyklubba. Mannen i affären sade att man kan spela både bandy och hockey med klubban och dessutom är det guld och silver på den så dottern blev genast väldigt fäst vid den. Hon ville egentligen köpa rosa hockeyskridskor men nu fanns ju inte det så då var hon glad över att hitta den där klubban. Vi behåller klubban tills vidare i vilket fall.

2 kommentarer:

  1. Ja, min son fick också för sig att spela bandy och hockey ett tag. Det gick över snabbt och jag drog ett lättnadens andetag. Det är inte det att jag inte gillar att barnen spelar bandy, men jag orkar inte riktigt med föräldrakulturen, dvs man ska sälja korv och lotter och... Inget fel i det, men jag som är dubbelarbetande och inte får ihop vardagen i vanliga fall fixar inte den extra belastningen.

    Men inte kan man säga nej när barnen vill testa något och du kanske har en bättre inställning än jag :)

    SvaraRadera
  2. Nej min inställning är inte ett dugg bättre :). Som vardagen ser ut nu går det knappast att pressa in mer. Jag har också svårt att säga nej när dottern vill prova något. Vill ju inte figurera i blivande memoarer som "modern som krossade mina drömmar att få göra x" där x är en given fritidsysselsättning :) Får se nu hur länge det här bandyintresset håller i sig.

    SvaraRadera