torsdag 8 december 2011

Akutplacering

Jag går på akuten just nu. Varje läkarstudent går ensam med en läkare och har då samma tider vilket innebär kvällar och nätter. Det är väldigt bra tycker jag eftersom möjligheten till att handlägga patienter ökar betydligt än om flera studenter ska samsas om en handledare. Dessutom är maken inom landets gränser under de här veckorna vilket är en förutsättning. Hade varit väldigt tufft annars. Det känns väldigt roligt att få träffa patienter och hoppas på att förhållandet mellan diktat och patientkontakt ska minska från 5:1 till något mer rimligt i framtiden. Jag tycker dock det är bättre att ta tid på sig nu så här i början än att det blir fel, men visst inser jag att det finns potential för förbättring. Nästa vecka har jag nattpass mellan 21-08 vilket jag är lite nervös för. Vet att jag i min ungdom tyckte det var jobbigt att arbeta på natten. Nu har jag ju dock småbarn vilket kanske gjort en härdad? :)  Nästa vecka får utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar