lördag 22 december 2012

Jullov

Med senvanlig knapp marginal har tentan och det praktiska provet avklarats! Det känns oerhört skönt och lyxigt att ta en paus från pluggandet och låta tankarna gå till den jul som står för dörren. Inser att det inte kommer vara precis självklart att vara ledig på storhelger i framtiden. Som läkarstudent har man julledigt men inga pengar, sen kommer det bli precis tvärtom :). Det har varit en intressant och som vanligt intensiv höst. Det blir nog ingen ortoped av mig men det har varit roligt att vara med och få se lite av verksamheten. Reumatologi tycker jag är väldigt intressant men svårt med komplicerade sjukdomstillstånd och vaga diagnoskriterier. Skulle faktiskt kunna tänka mig det men nu gick det så väldigt dåligt på just den tentafrågan så får väl se hur det blir... :)

Båda barnen är nu jullediga. Vi är inte sjuka (mer än lätt förkylda). Snön är vacker. Livet är faktiskt rätt bra i nuläget. Jag vill passa på att önska eventuella läsare en riktigt god jul.

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag ville bara säga att jag läser allt du skriver men i RSS-flöde så jag syns nog inte i nån statistik. Är 30 med andra barnet på väg och funderar mycket på det där med att bli läkare... Tack för att du delar med dig, ha en skön jul!

    SvaraRadera
  2. Jag fortsätter gärna följa din blogg! God Jul och Gott Nytt År! KI-student, f.d. dagisfröken

    SvaraRadera
  3. Roligt att ni läser min blogg! Menade inte att fiska efter röster :). Ville bara inte ta för givet att jag har regelbunda läsare.

    SvaraRadera
  4. Jag läser också bloggen!! är läkarstudent snart termin tre och funderar på om studierna kan kombineras med barn :) kul att läsa!!

    rebecca

    SvaraRadera