torsdag 6 december 2012

Springmask och tentaplugg

Upptäckte idag att familjen, inklusiver jag själv, har springmask. Usch och fy. Helt mirakulöst har vi klarat oss hittills men nu är det vår tur. Känns inte precis så roligt. Det enda fina är att nu behöver jag inte plugga in den behandlingen inför infektionstentan nästa termin. Ett aber är ju att jag har praktiskt prov att klara av (väntar på resultat) och terminstenta innan nästa termin kan starta. Har inte varit helt effektiv vad gäller tentaplugg. Det är väl lite det som är den genomgående problematiken med att vara läkarstudent och ha barn. Det går inte att bara släppa allt för att fokusera på tenta eller andra prövningar. Det händer ju saker hela tiden. Som nu springmask till exempel. Är inte på bästa humöret men blir nog bättre imorgon.

6 kommentarer:

  1. Nämen usch och fy! Hoppas ni blir bra efter behandlingen!

    SvaraRadera
  2. Usch, håller tummarna att ni snart blir av med parasiterna! Vad gäller tentorna - du kommer att fixa det som vanligt ska du se :) Lycka till! T4, KI

    SvaraRadera
  3. Tack för pepp båda två! Ibland känns det motigt men helt klart bättre idag. Ohyran verkar ge med sig...:) En erfarenhet rikare blev man ju.

    SvaraRadera
  4. Intressant blogg! Jag har efter flera års funderingar bestämt mig för att satsa på att försöka bli läkare. Först blir det basår på universitetet dock så det är en lång väg att gå. I bästa fall är jag 33 när jag börjar och jag har barn som är lika gamla som dina.

    Vad tycker du har varit den största utmaningen med kombon småbarn/läkarstudent? Och vad är tuffast med själva utbildningen? Vilken stad läser du i?

    Många frågor, svara bara om du känner att du har tid. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du hittat till min blogg! Välkommen! Grattis till beslutet att bli läkare! Det verkar vara ett väldigt roligt yrke och jag har inte ångrat mig trots att det av och till kan vara kämpigt att få ihop tillvaron. Jag svarar med ett inlägg (se ovan).

      Radera
    2. För övrigt, den jobbigaste terminen hittills har varit kirurgterminen men det antar jag beror väldigt mycket på var man läser.

      Radera