torsdag 14 november 2013

Gynekologi och barn - kursstart

Nu har redan nästa två veckor gått på kursen i gynekologi och barn. Två veckors preklinisk och klinisk integrering med obligatorisk närvaro varenda dag. Detta har inneburit föreläsningar och en gigantisk mängd grupparbeten. Barnen har hittills hållit sig friska (ta i trä), annars hade det blivit mycket att ta igen. Det har hittills varit väldigt lite förkylningar den här hösten vilket jag antar beror på att barnen börjar bli äldre. Bara för att jag skriver det nu kommer det säkert en omgång med sjukdomar. När det gäller just det är jag väldigt vidskeplig och långt ifrån rationell i tankarna.

Kvinna och barnkursen blir nog bra tror jag. Det är som vanligt svårt att säga innan man är ute något på avdelningen. Tycker det känns lite läskigt att gå ut på klinik den här gången och funderar på vad man kommer att få se på till exempel barnplaceringarna. Jag påverkas helt klart av hur mycket jag kan känna igen mig i patienterna. Med tanke på alla hypokondriska tankar jag haft vad gäller mina barns hälsa så blir det väl ingen hejd på det under den här kursen. Jag är i alla fall förberedd på det. Får se hur det blir.


1 kommentar:

  1. Oh, vad roligt att du börjat den här kursen! Jag längtar efter den jättemkt (dock får vänta i 2 år :) Berätta gärna hur det går! F.d.dagisfröken

    SvaraRadera