lördag 2 november 2013

Ja så var det gjort

Jag borde ha läst mer. Ögontentan gick med största sannolikhet inte bra. Det är den där vanliga balanserandet mellan mina och familjens behov. Nu var det ju Halloween den här veckan som jag inte hade räknat med. Halloween är för mig en ny tradition så jag tyckte väl egentligen inte att det var helt nödvändigt att fira dagen innan tentan. För nästa generation kommer det säkert att vara en naturlig del av höstens firanden men för mig är det lite av hoppsan-skulle-vi.-fira-det-också känsla. Barnen är jättenöjda i vilket fall med sin pumpa och "bus och godis". Vill inte hävda att Halloween förstörde min ögontenta men allt sånt är ändå bidragande faktorer.

Ja, ja. det ordnar sig nog i slutänden. Nu får jag hoppa upp sista terminen så jag blir klar till sommaren. Förutsatt att tidigare kurser är godkända. Som vanligt alltså.

På måndag börjar kursen i kvinna och barn. Det ska bli roligt tror jag. Tycker att efter två graviditeter borde man ha lite försprång. Någon fördel borde man väl här för en gångs skull ha av att vara mamma och läkarstudent :).

2 kommentarer: