torsdag 31 maj 2012

Terminsslut i sikte

Imorgon är det sista dagen på terminen med terminstenta och allt. Jag känner mig helt klart stressad och uppjagad. Inte på samma sätt dock som när jag var ung student. Då kopplade jag på ett ohälsosamt sätt samman resultat med det egna personliga värdet. Det har blivit bätte på den fronten vilket jag tycker är en fördel med att vara äldre. Dock är det andra tankar som snurrar runt i huvudet. Jag vill inte ha en omtenta med tanke på hur sommaren blir då med inläsning på ledig tid som kan ägnas åt så mycket bättre saker.

Samtidigt kan jag inte säga att jag ångrar att jag inte lagt ner mer tid. Jag tänker som så att om jag nu ska läsa en så lång utbildning som det här är måste jag få till en strategi som fungerar för mig och familjen. För mig fungerar det inte att strunta i allt annat för att bara fokusera på pluggandet. Allt måste rulla på mitt i kaoset :). Dottern var i alla fall nöjd med skolans stora insamlingskväll idag trots regn och rusk.

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Intressant att läsa din blogg. Lycka till idag!
    /C.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för lyckönskning och för att du läser min blogg! Det gick inte så bra tyvärr. Blir nog en omtenta. Det var en svår tenta verkade många med mig tycka.

      Radera
  2. Vad synd!, men omtentan klarar du säkert galant!. Det är klart att man alltid vill klara tentan på det första försöket men inte blir det inte så får man ta nya tag och skriva om. Hoppas du får en fin sommar med din fam. Kommer att fortsätta läsa din blogg till hösten!
    Ha en fin sommar!
    /C.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsning! Det känns lite tungt att förmodligen behöva sitta i sommar men har bestämt mig för att koppla av från medicinstudierna under juni i alla fall. Så nu är det sommarlov! Ha en bra sommar själv!

      Radera
  3. Med lite tur så kanske klarat du dig ändå! Håller tummarna! Ha en underbar sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, undrens tid kanske inte är förbi :). Men jag hoppas också såklart. Tack för hälsning och ha en jättebra sommar själv!

      Radera