lördag 9 april 2011

Egen liten morgonstund

Maken och barnen är borta hos farmor och farfar. Det känns lite tomt och tyst runt frukostbordet. Skulle inte vilja ha så här alltid men skönt nu för en gångs skull. Innan barnen så kan jag inte påstå att maken och jag uppskattade egentiden. Vi hade ju egentid hela tiden liksom :) och uppskattade inte alls att tvätten gjordes bort en gång i veckan (haha) med ett par timmar i tvättstugan. Helgerna kunde dessutom upplevas som stressiga eftersom ambitionsnivån var så mycket högre då för vad som skulle hinnas med. Dumt var det måste jag säga såhär nu i efterhand.


2 kommentarer:

  1. Ha ha, en dag när jag var på dåligt humör började jag räkna efter hur mycket hushållsarbete det är i en småbarnsfamilj... en tvätt, en påse sopor (minst), en disk att plocka i, en att plocka ut... sen gav jag upp. Det blev alldeles för tråkigt. Ibland blir jag avundsjuk på mina barnlösa unga kurskamrater för de har all tid i världen (men förstår det inte), men nä jag har det ju bra här.

    SvaraRadera
  2. Jo att ha familj upplever jag som både vansinnigt roligt och slitsamt. Jag roades en hel del av en kursares utläggning om hur helgen skulle se ut. På fredagen skulle personen festa och då skulle lördagen försvinna på att vara bakfull. Sedan var det ju bara söndagen kvar för ev. studier men då var det ju så mycket annat som skulle göras... :) Ja det var länge sedan jag hade den typen av framförhållning måste jag säga :)

    SvaraRadera