tisdag 12 april 2011

Utemiddag

Maken fick ett glädjade besked på jobbet idag så vi tyckte det fanns anledning att spontant fira med ett restaurangbesök. Vi har ju ganska tidiga vanor numera så vi var på plats klockan halvsex. Nästan inga andra gäster var där när vi kom vilket såg lovande ut. Maten beställdes och barnen satt lugnt i sina stolar i hela fem minuter innan de ville resa sig och se sig omkring. Maken och jag hade räknat med det men jag hade glömt bort hur lång tid det kan ta att få maten på en bättre restaurang så jag hade tagit till för kort tid på parkeringen. På McDonalds får man ju liksom maten på en gång... :). Restaurangen började fyllas på med gäster och för att inte störa dem så turandes vi om att gå lite promenader utomhus med barnen och höll kontakt via mobiltelefon. När maten kom var jag just på väg tillbaka från parkeringen där jag hade förlängt parkeringstiden. Anrättningen smakade mycket bra och både barn och vuxna var (konstigt nog) nöjda med äventyret. Det här måste vi göra igen om något år eller så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar