onsdag 27 april 2011

Tentapluggar

Ja så nu sitter jag här med anteckningar och böcker och försöker lära mig något inför tentan i övermorgon. Traven med papper är så tung att jag inte orkar ta mig bort utan sitter hemma. Undrar som alltid varför jag utsätter mig för det här. På något sätt måste jag väl ändå trivas med en tillvaro av stress och osäkerhet eftersom jag genomgående väljer de inte helt enkla vägarna. Känns inte bra just nu med läsandet. Önskar jag hade en bättre hjärna.

Måste återgå till studierna. Om någon timme ska barnen hämtas. Det ska bli skönt att tänka på något annat som till exempel hur jag ska hålla yngsta dottern nöjd samtidigt som maten ska lagas. Inte lättare att genomföra än att banka in 15 veckors kurs men betydligt mer konkret i alla fall :).

6 kommentarer:

  1. Åh, vad jag känner igen mig i det där, "Varför utsätter jag mig för det här?". Har studieuppehåll just nu och längtar tillbaka som bara den. Lycka till på tentan!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det känns lika hemskt varje gång :)

    SvaraRadera
  3. Vad ska tenteras?

    Och lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack för lyckönskningar! Nu får det gå som det går. Ska hämta barnen strax. Virus, bakterier, patologi och annat ska tenteras.

    SvaraRadera
  5. Men du har väl forskat? Nu som student tänker man bara så en gång per termin. När jag forskade på heltid var det nästan jämt (utom just när ett manuskript blivit accepterat). Lycka till med pluggandet!

    SvaraRadera
  6. Ja precis den känslan hade väldigt ofta när jag forskade på heltid. Särskild de två sista åren då allt skulle bli klart. Ungefär som att tentplugga konstant. Nä inget liv för mig. Skönt att det inte är så längre.

    SvaraRadera