måndag 20 juni 2011

Sommarjobba

Jag är tillbaka på mitt gamla jobb nu i sommar. För min del innebär det att med datorns hjälp utveckla en metod att hitta likheter mellan kemiska strukturer. Det känns ganska bra nu när jag vet att jag inte kommer att jobba hela livet framför dataskärmen. Det måste erkännas att jag är glad över att ha fått möjligheten att komma tillbaka och gästspela under ett par månader. Målet är att under någon sommar jobba inom vården men det svåra då kan ju vara att kombinera det med stängda dagisveckor i juli. Vitsen med att ha en semestervikarie borde ju inte vara att hon ska vara ledig i hela juli :). Ja, tiden får utvisa hur det blir med vårdjobbsamitionerna. Jag kommer ju vara student i ytterligare tre år så det finns gott om tid. I vilket fall känns det väldigt bra att tjäna lite pengar. Lite märkligt känns det fortfarande att bara marginellt bidra ekonomiskt till familjen. Maken har inget emot att vara ensamförsörjare utan det sitter helt och hållet i mitt huvud.

2 kommentarer:

  1. Kanske är det lite roligt att falla tillbaka på någonting man kan och behärskar? Om än bara för en kort stund.

    SvaraRadera
  2. Hmm, brukar vara lite försiktigt vad gäller att säga att jag kan och behärskar något i gamla yrket där det händer väldigt mycket hela tiden :). Men visst, det är inte samma känsla som att vara student där man verkligen är nybörjare hela tiden.

    SvaraRadera