tisdag 27 augusti 2013

Min näst sista termin

Ja så har det börjat med buller och bång. Det började igår med dugga kl 8:00. Det kanske inte gick så bra men jag får skylla mig själv i så fall. Vi fick information om denna dugga redan i maj. Sista helgen innan terminsstart var fylld av andra saker som fixardag på dagis. Nu ska vi göra klinikdelen av öron-näsa-hals, ögon, psykologi och neurologi. Det blir nog bra men känns i nuläget rätt stressande att vara tillbaka i lämning-hämtning-aktiveter-för-barnen vardagen. Den här sommaren var lång och skön. Nu ska jag gå med jouren hela dagen. Hoppas jag inte verkar allt för dum.

6 kommentarer:

  1. Jag brukar alltid tycka det är jobbigt i skolstarten när man ska komma in i rutinerna, men det brukar rulla på rätt snabbt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det tar väl ett tag att komma in i gängorna. Jag hade i vanlig ordning läst på fel schema så jag har varit på op hela dagen. Tänk att jag aldrig lär mig det där. Hoppas man inte har fullt lika många scheman när man ska jobba.

      Radera
  2. Jo tyvärr... och när vi är inne på ämnet rutiner så är det en tröskel att komma in i livet som schemabunden också, så var det i alla fall för mig som var van att ha ett helt fritt jobb förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo har man haft det så är det en jättestor omställning till att ha uppbunden tid hela dagarna. Jag minns att jag tyckte att start på T5 var en mycket stor omställning. "Vadå 8-17, det är ju jättelång tid" tänkte jag. Den här sommaren har varit så bra. Det är svårslaget att kunna gå hem när man vill. Å andra sidan har jag inte behövt oroa mig för att resultaten ska räcka för nya anslag. Det är verkligen att både ha kakan och äta upp den. Man har den fria arbetstiden samtidigt som man inte behöver oroa sig för försörjningen i framtiden. Nåväl jag vet ju faktiskt inte om jag får jobb men ändå.

      Men hjälp att mängden scheman inte minskar. Då är väl det här en bra träning för arbetslivet. Hitta rätt i alla scheman så har man kommit en lång bit på vägen till att bli läkare :)

      Radera
    2. Hej!

      Hur har du lagt upp ditt pluggande hittills under utbildningen? hinner du få något gjort på kvällen när barnen somnat eller ser du till att göra allt under den tid som de är på dagis?

      Radera
    3. Under preklin vill jag minnas att jag fick mer gjort under dagistid men det var nog också för att jag då låg före mina kursare vad gällde studievana.

      Nu under klin så går vi ofta hela dagar och då måste jag läsa någon timme på kvällen efter barnen lagt sig samt kanske en halvdag under helgen för att förbereda seminarium och annat.

      Radera